جاهای دیدنی لندن، سرزمینی با جاذبه های گردشگری بی انتها

معصومه ریحانی
  • معصومه ریحانی
  • 1403/3/11
  • 0 دیدگاه
{{selectedRate}}

با گشت و گذار در جاهای دیدنی لندن، می توانید در تاریخ غنی این شهر غرق شوید، از معماری های شگفت انگیز لذت ببرید.

تور اروپا

لندن به عنوان یک کلان شهر جهانی در زمینه فرهنگ، مد، امور مالی، سیاست و تجارت پیشرو بوده و همچنان یکی از پربازدیدترین شهرهای جهان است. این شهر همچنین میزبان فرهنگی متنوع است که در میادین عمومی، بازارها و هنرهای نمایشی شهر به نمایش گذاشته می شود. در ادامه لیستی از بهترین جاهای دیدنی لندن را برای افرادی که قصد بازدید از لندن با تور انگلیس را دارند فراهم کرده‌ایم. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

جاهای دیدنی لندن

۱. کاخ باکینگهام و تماشای گارد سلطنتی

کاخ باکینگهام (Buckingham Palace) یکی از نمادین‌ترین بناهای بریتانیا و محل برگزاری مشهورترین مراسم تشریفاتی لندن، تغییر گارد سلطنتی است. کاخ باکینگهام از سال ۱۸۳۷ میلادی به عنوان محل اقامت رسمی خاندان سلطنتی بریتانیا در لندن شناخته می‌شود و از زمان به تخت نشستن ملکه ویکتوریا، به عنوان قلب تپنده این خاندان ایفای نقش می‌کند. برای اطلاع از حضور یا عدم حضور پادشاه در کاخ، کافی است به پرچم سلطنتی که بر فراز ساختمان نصب شده است، نگاه کنید. در صورتی که پرچم سلطنتی در تمام طول روز و شب به اهتزاز درآید، نشان از حضور پادشاه در کاخ خواهد بود. در مناسبت‌های خاص و دولتی، پادشاه و دیگر اعضای خاندان سلطنتی ممکن است در بالکن مرکزی کاخ ظاهر شوند. در زمانی که پادشاه در اقامتگاه تابستانی خاندان سلطنتی در قلعه بالمورال (Balmoral) در اسکاتلند حضور دارد، بازدیدکنندگان می‌توانند با تهیه بلیط، از تالارهای تشریفاتی (State Rooms)، گالری ملکه (Queen's Gallery) و اصطبل‌های سلطنتی (Royal Mews) دیدن کنند. بهترین زمان برای بازدید از کاخ باکینگهام و تماشای تغییر گارد سلطنتی از ماه آوریل تا مه و از سپتامبر تا اکتبر است. برای ورود به داخل کاخ باکینگهام باید بلیط تهیه کنید اما تماشای تغییر گارد سلطنتی رایگان است.

کاخ باکینگهام و تماشای گارد سلطنتی

۲. جواهرات سلطنتی و برج لندن

برج لندن (Tower of London) که از زندان تا کاخ و از گنجینه تا باغ وحش خصوصی را در کارنامه خود دارد، در طول قرون نقش‌های متعددی را ایفا کرده است. این بنای باشکوه که یکی از نمادین‌ترین بناهای بریتانیا و میراث جهانی یونسکو به شمار می‌رود، با شکوه و عظمت خود، ساعت‌ها سرگرمی و شگفتی را برای بازدیدکنندگان کنجکاو از تاریخ غنی این کشور، که بخش عمده آن در این مکان رخ داده است، به ارمغان می‌آورد. برای ورود به داخل برج لندن باید بلیط تهیه کنید.

جواهرات سلطنتی و برج لندن

۳. پل تاور

پل تاور (Tower Bridge) که در کنار برج لندن واقع شده است، دارای دو برج عظیم به ارتفاع ۶۵ متر است که بر فراز رودخانه تیمز (River Thames) سر به فلک کشیده است. این پل یکی از مشهورترین و پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری لندن است. در حالی که تورهای جالب و پشت پرده از پل تاور ارائه می‌شود، می‌توانید به راحتی از برج لندن به صورت پیاده از روی پل عبور کنید. پل تاور، به خصوص در زمان غروب آفتاب، می‌تواند شلوغ باشد، رسیدن به آنجا قبل از هجوم گردشگران در اوایل صبح، به تلاشش می‌ارزد.

پل تاور در لندن

۴. موزه بریتانیا

موزه بریتانیا (British Museum) با نمایش یکی از بهترین مجموعه‌های اشیاء باستانی جهان، بیش از ۱۳ میلیون اثر باستانی از دوران باستان را در خود جای داده است. با وجود اشیاء بی‌نظیر از آشور، بابل، چین، اروپا و دیگر نقاط جهان، انتخاب نقطه شروع در این جاذبه پهناور دشوار است. بهترین زمان برای بازدید از موزه بریتانیا در روزهای هفته و خارج از ساعات پیک گردشگری، یعنی صبح زود یا بعد از ظهر است. ورود به موزه بریتانیا رایگان بوده و در تمام طول سال میزبان شما است. 

موزه بریتانیا

۵. بیگ بن و کاخ وست مینستر

هیچ چیز به اندازه برج ۹۶ متری که ساعت غول‌پیکر و زنگ رسای آن به نام بیگ بن (Big Ben) را در خود جای داده، فریاد نمی‌زند "لندن". این برج به اندازه پل تاور نمادین است و صدای زنگ بیگ بن در سراسر جهان به عنوان علامت زمان بی‌بی‌سی (BBC) شناخته می‌شود. بهترین زمان برای بازدید از بیگ بن و کاخ وست‌مینستر در اوایل صبح یا اواخر بعد از ظهر است، زمانی که ازدحام جمعیت کمتر است. برای ورود به داخل کاخ وست‌مینستر باید بلیط تهیه کنید.

بیگ بن و کاخ وست مینستر

۶. گالری ملی لندن

تقریباً غیرممکن است که از لندن دیدن کنید و گذری به گالری ملی (National Gallery) مشهور آن نیاندازید. این موزه ستون‌دار و نمادین در لبه میدان ترافالگار (Trafalgar Square) قرار دارد و با شاهکارهای باورنکردنی خود، به یکی از بهترین جاذبه‌های لندن تبدیل شده است. بهترین زمان برای بازدید از گالری ملی در روزهای هفته و خارج از ساعات پیک گردشگری، یعنی صبح زود یا بعد از ظهر است. در این زمان‌ها، ازدحام جمعیت کمتر است و می‌توانید به راحتی از نقاشی‌ها دیدن کنید. ورود به گالری ملی رایگان است.

گالری ملی لندن

۷. موزه ویکتوریا و آلبرت

موزه ویکتوریا و آلبرت (Victoria and Albert Museum) که در منطقه کنزینگتون جنوبی لندن (Kensington) واقع شده است، یکی از بزرگترین و جامع‌ترین موزه‌های هنر و طراحی در جهان است. این موزه که در سال ۱۸۵۲ تأسیس شد، مجموعه‌ای بی‌نظیر از بیش از ۲.۳ میلیون اثر هنری و اشیاء تاریخی را در خود جای داده است که قدمت آن‌ها به بیش از ۵۰۰۰ سال می‌رسد. در کافه‌های اصلی و باغ، می‌توانید از غذاها و نوشیدنی‌های خوشمزه در فضایی زیبا لذت ببرید و از فروشگاه‌های موزه که دارای مجموعه‌ای از اقلام نفیس و یادبود هستند خرید کنید. با توجه به وسعت زیاد موزه، بهتر است قبل از بازدید، بخش‌های مورد علاقه خود را انتخاب کنید. بهترین زمان برای بازدید از موزه ویکتوریا و آلبرت، صبح‌های زود یا اواخر بعد از ظهر است، زمانی که جمعیت کمتر است. در روزهای جمعه، موزه تا ساعت ۲۲:۰۰ باز است و برنامه‌های «جمعه شب» با غذا، نوشیدنی و نمایشگاه‌های شبانه برگزار می‌شود. لازم به ذکر است تورهای رایگان موزه، راهی عالی برای آشنایی با بخش‌های مختلف و تاریخچه موزه هستند.

موزه ویکتوریا و آلبرت

۸. میدان پیکادلی و میدان ترافالگار

میدان پیکادلی (Piccadilly Circus) و میدان ترافالگار (Trafalgar Square)، دو تا از مشهورترین جاذبه‌های توریستی لندن، در فاصله‌ای اندک از یکدیگر قرار دارند و دروازه ورود به سوهو (Soho)، محله تئاتر و سرگرمی‌های پر جنب و جوش لندن، هستند. پیاده‌روی از یکی به دیگری، تجربه‌ای بسیار لذت‌بخش است و خیابان‌های آن پر از بوتیک‌های عجیب و غریب، کافه‌های خوشمزه، مغازه‌های بستنی‌فروشی و کوچه‌های پرپیچ و خمی است که یادآور دوران گذشته‌ای هستند که فقط اسب‌ها و کالسکه‌ها در این خیابان‌های تاریخی تردد می‌کردند. همچنین در میدان ترافالگار، می‌توانید از ستون نلسون، قوس دریاسالاری، کلیسای سنت مارتین در میدان‌ها و گالری ملی دیدن کنید. در میدان پیکادلی، می‌توانید مجسمه اروس و مجسمه معروف پیکادلی را ببینید. در شب، این دو میدان با نورپردازی‌های زیبا، جلوه‌ای دیدنی به خود می‌گیرند. در این دو میدان، مغازه‌های متعددی برای خرید سوغات انگلیس و رستوران‌ها و کافه‌های بسیاری وجود دارد. بهترین زمان برای بازدید صبح‌های زود یا اواخر بعد از ظهر است، زمانی که جمعیت کمتر است.

میدان پیکادلی و میدان ترافالگار

۹. برج شارد

برج شارد (The Shard) که در سال ۲۰۱۲ افتتاح شد، به سرعت به یکی از مشهورترین و پربازدیدترین جاذبه‌های لندن تبدیل شد. این سازه خارق‌العاده با ارتفاع ۳۱۰ متر و ۹۵ طبقه، به دلیل شباهت به تکه‌ای شیشه، نام خود را از آن گرفته است. با وجود اینکه بر فراز افق جنوب رودخانه تیمز خودنمایی می‌کند، طراحی دلنشین آن در کنار همسایگانی مانند برج پل (Tower Bridge) اصلاً نامتناسب به نظر نمی‌رسد. بهترین زمان برای بازدید از برج شارد، صبح زود یا اواخر بعد از ظهر است، زمانی که جمعیت کمتر است. در شب، برج شارد با نورپردازی‌های زیبا، دیدنی‌تر می‌شود. برای ورود به سکوی‌های دید برج شارد، باید بلیط تهیه کنید.

برج شارد

۱۰. دو گالری تیت بریتانیا و تیت مدرن

دو گالری تیت بریتانیا و تیت مدرن (Tate Britain and Tate Modern) که در دو سوی رودخانه تیمز واقع شده‌اند، در کنار هم یکی از مهم‌ترین مجموعه‌های هنری جهان را تشکیل می‌دهند. تیت بریتانیا  که در سال ۱۸۹۷ به عنوان پایه‌ای برای مجموعه ملی هنر بریتانیای قابل توجه افتتاح شد، به طور مداوم آثار هنری جدیدی را به مجموعه خود اضافه می‌کرد و به فضای بیشتری برای نمایش مناسب آنها نیاز داشت. در نهایت، گالری تیت بریتانیا در محله میل‌بانک در ضلع شمالی رودخانه تیمز تأسیس شد و به خانه مجموعه دائمی نقاشی‌های تاریخی بریتانیا تبدیل شد. تیت مدرن که در ابتدا یک نیروگاه برق بود، پس از بازسازی به مکانی برای نمایش آثار هنری مدرن تبدیل شد. بهترین زمان برای بازدید از گالری‌های تیت، صبح‌های زود یا اواخر بعد از ظهر است، زمانی که جمعیت کمتر است.

دو گالری تیت بریتانیا و تیت مدرن

۱۱. کاخ وست مینستر ابی 

کاخ وست ‌مینستر ابی (Westminster Abbey) که به طور رسمی کلیسای جامع سنت پیتر در وست‌مینستر نامیده می‌شود، یکی از مشهورترین و پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری لندن است. این کلیسای باشکوه با معماری گوتیک خیره‌کننده، نه تنها بلندترین طاق گوتیک در انگلستان را دارد، بلکه محل تاجگذاری و تدفین بسیاری از پادشاهان و ملکه‌های بریتانیا نیز بوده است. وست‌ مینستر ابی در سال ۱۰۶۶ توسط پادشاه ادوارد معترف تأسیس شد و از آن زمان تاکنون شاهد رویدادهای مهمی در تاریخ بریتانیا بوده است. از جمله این رویدادها می‌توان به تاجگذاری ۳۹ پادشاه و ملکه، ازدواج ۱۶ زوج سلطنتی و تدفین ۱۷ پادشاه و ملکه اشاره کرد. در این کلیسا تورهای رایگان برگزار می‌شود و امکانات رفاهی برای افراد معلول وجود دارد. بهترین زمان برای بازدید از وست‌مینستر ابی، صبح‌های زود یا اواخر بعد از ظهر است. می‌توانید بلیط‌های خود را به صورت آنلاین یا حضوری از گیشه‌های کلیسا خریداری کنید؛ البته ورود برای کودکان زیر ۵ سال رایگان است.

کاخ وست مینستر ابی

۱۲. اتاق های جنگی چرچیل در جهانی دوم

اتاق‌های جنگی چرچیل (Churchill War Rooms) که در زیرزمین کاخ سفید (Whitehall) واقع شده‌اند، از جمله جذاب‌ترین و گویاترین مکان‌های تاریخی لندن هستند. این اتاق‌ها که زمانی مرکز فرماندهی نخست‌وزیر وینستون چرچیل برای هدایت عملیات نظامی بریتانیا و دفاع از سرزمین مادری‌اش در طول جنگ جهانی دوم بودند، با سادگی و فضای محدود خود، موقعیت دشوار انگلستان را در زمانی که چنگال نازی‌ها بر سراسر اروپا سایه افکنده بود، به وضوح نشان می‌دهند. برای ورود به اتاق‌های جنگی چرچیل باید بلیط تهیه کنید البته برای کودکان زیر ۵ سال رایگان است.

اتاق های جنگی چرچیل در جهانی دوم

۱۳. چرخ و فلک چشم لندن

چرخ و فلک «کوکا کولا لندن آی» (Coca-Cola London Eye) یا چشم لندن یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های افق شهر لندن به شمار می‌رود. از بالای کابین‌های این چرخ و فلک عظیم، زیباترین و خیره کننده‌ترین مناظر شهر را می‌توانید ببینید. این سازه با ارتفاع ۱۳۵ متر، می‌تواند به طور همزمان در یک کابین تا ۲۵ نفر را بگرداند. پس اگر می‌خواهید مناظر به یادماندنی و ویژه‌ای از بیش از ۵۵ جاذبه معروف لندن را به طور یک جا تماشا کنید، این سواری نیم ساعته را از دست ندهید.

چرخ و فلک چشم لندن

۱۴. کاخ کنزینگتون

«کاخ کنزینگتون» (Kensington‌ Palace) یکی از خیره کننده‌ترین کاخ‌های سلطنتی تاریخ انگلیس است. در اینجا می‌توانید داستان‌هایی از زندگی ملکه ویکتوریا را که در نمایشگاه ویکتوریا در اتاق کودکی او گردآورده شده تماشا کنید و اطلاعاتی درباره مراحل مختلف زندگی‌اش به عنوان همسر، مادر و ملکه به دست آورید. اتاق‌های مخصوص امور دولتی را ببینید یا در نمایشگاهی که از لباس‌های شاهزاده‌ای دیانا برپا شده، در حیرت غرق شوید. ساعت کاری روزانه از  ۱۰:۰۰ تا ۱۸:۰۰ می‌باشد و قیمت بلیط  برای اعضا رایگان، بزرگسالان ۲۴.۰۰ پوند و کودک (زیر ۱۶ سال) ۱۲.۰۰ پوند است.

کاخ کنزینگتون

۱۵. گردش با اتوبوس های توریستی

برای یکی از پرفروش‌ترین تورهای لندن گردی، یعنی اتوبوس‌های توریستی، باید حتماً از قبل بلیط رزرو کنید. با خرید یک بلیط ۲۴ ساعته می‌توانید در هر جایی که خواستید سوار یا پیاده شوید و محدودیتی برای این کار وجود ندارد. این اتوبوس‌ها در بین معروف‌ترین جاذبه‌های دیدنی شهر در تردد هستند و در مسیرشان از کاخ باکینگهام، برج لندن، وست مینستر ابی، کلیسای جامع سنت پل و میدان ترافالگار عبور می‌کنند.

گردش با اتوبوس های توریستی

جاهای دیدنی لندن، از کاخ باشکوه باکینگهام تا برج تاریخی لندن و موزه های مشهور دنیا که هر سلیقه ای را مجذوب خود می‌کند را در این مطلب از مجله ایوار بررسی کردیم. کدوم یکی از این جاذبه‌ها از نظر شما زیباتر هستند.نظرتون رو برامون بنویسین.

پرسش‌های متداول

بهترین زمان برای بازدید از لندن چه زمانی است؟
بهار (مارس تا مه) یا پاییز (سپتامبر تا نوامبر) برای آب و هوای مطبوع و جمعیت کمتر و زمستان (دسامبر تا فوریه) سرد و مرطوب اما خلوت و ارزان است.
بهترین جاهای دیدنی لندن کدامند؟
بیگ بن، برج لندن، موزه بریتانیا، گالری ملی، کاخ باکینگهام از بهترین جاهای دیدنی لندن هستند.
معصومه ریحانی معصومه ریحانی
{{selectedRate}}
زوریخ، لوگانو

تور سوئیس (زوریخ و لوگانو)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,690
پاریس

تور فرانسه (پاریس)

  • 8 روز
  • هتل 5 و 4 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,890
مادرید، بارسلونا

تور اسپانیا (مادرید و بارسلونا)

  • 8 روز
  • هتل 4 و 5 ستاره
  • ترکیش
قیمت از
49,900,000
1,790

بنر تورهای اروپا

{{totalCount}} دیدگاه

{{nameError}}
{{emailError}}
{{commentViewData.commentLength - commentMessage.length}} کاراکتر باقی مانده
{{commentMessageError}}
{{responseMessage.text}}